Laad maar! – Renault Zoë laadprobleem
Category : Nieuws
Laad maar!
‘Wie zegt dat elektrisch rijden alle omstandigheden aan kan?’
Afgelopen week kregen wij een Renault Zoë binnen. Deze elektrische auto kon niet meer opgeladen worden via 3 fasen (krachtstroom). De kosten op de offerte bij de dealer liepen hoog op. Via GMTO werden zij doorverwezen naar Auto Elektro Salland.
Diagnose
Allereerst hebben we een diagnose gesteld door het voertuig volledig uit te lezen. De volgende foutcodes kwamen aan de orde:
- DTC 061263 (P0612-63)
- DTC 064913 (P0649-13)
- DTC 066931 (P0669-31)
- DTC 069024 (P0690-24)
- DTC 0671F5 (P0671-F5)
Aan de hand van de foutcodes hebben we via het Renault New Dialogys informatie ingewonnen over deze foutcodes. Daarin kwam het TSB (technisch service bulletin) naar voren waarin we metingen hebben uitgevoerd aan het ingangsfilter. Door uitvoerig onderzoek met de multimeter is de sluiting gemeten in de nul leiding en de fase.
Reparatie
Nadat we het probleem hebben vastgesteld, hebben we het BCB laadapparaat gedemonteerd en doorgemeten. Hierin bevinden zich de printplaten. Allereerst hebben we de werking van het systeem in kaart gebracht. Op één van de printplaten zijn we een aantal defecte componenten tegengekomen die deze sluiting hebben veroorzaakt.
We hebben de defecte componenten vervangen. Vervolgens hebben we alles weer ingebouwd en de sluiting is verholpen. De Renault Zoë kan weer opgeladen worden door middel van 230V/krachtstroom.
Heeft u ook een probleem of storing met uw elektrische auto? Neem contact met ons op. We zijn te bereiken op telefoonnummer 0570-551747 of stuur een mail naar info@auto-elektrosalland.nl.